Certificat Urbanism Bucuresti

Bucuresti, Bd. Unirii 64-66, bl. K3, sc.2, ap.47, Sector 3

  contact@certificat-urbanism-bucuresti.ro

Bucuresti, Bd. Unirii 64-66, bl. K3, sc.2

Certificatul de Urbanism de informare

Atunci cand un cumparator vrea sa achizitioneze un teren pentru a construi un imobil, este recomandat sa solicite un Certificat de Urbanism pentru informare. Motivul este foarte bine intentionat: prin eliberarea certificatului, cumparatorul poate afla daca este posibila ridicarea constructiei pentru care achizitioneaza terenul.  

Certificatul de Urbanism de informare este documentul care are rolul sa furnizeze informatii cu privire la posibilitatile de dezvoltare urbanistica ale unui teren.  

Un proprietar care detine un teren pe care intentioneaza sa ridice o constructie are nevoie de Certificatul de Urbanism de informare. Cum te ajuta acest certificat? Odata cu emiterea lui, poti afla daca proiectul propus este viabil pentru a fi construit pe teren.

Rolul certificatului de urbanism pentru informare este sa furnizeze informatii cu privire la posibilitatile de dezvoltare urbanistica ale terenului, in functie de permisiunile si restrictiile de construire in zona, care sunt aplicate prin RLU. RLU este prescurtarea de la Regulamentul Urbanistic Local.

Ce reprezinta RLU?

RLU sau Regulamentul de Urbanism Local este documentatia prin care autoritatile stabilesc reguli si norme privind dezvoltarea urbanistica, intr-o zona. 

In Certificatul de Urbanism pentru informare se vor oferi informatiile cu privire la reglementarile urbanistice aprobate in zona in care este incadrat terenul. Informatiile cuprinse pot viza restrictii de construire,  destinatii permise, regimul de inaltime al constructiei si orice alt aspect care asigura protejarea identitatii urbanistice a zonei vizate, conform RLU. 

RLU poate varia de la localitate la localitate. De regula, primaria este cea care elibereaza Certificatul de Urbanism de informare. 

Rolul Regulamentului de Urbanism este sa asigure controlul dezvoltarii urbanistice si sa ghideze executarea lucrarilor in conformitate cu prevederile stabilitate la nivel local. 

Cand se obtine Certificatul de Urbanism de informare?

Solicitarea Certificatului de urbanism de informare are loc inainte de demararea demersurilor necesare in procesul de ridicare a constructiei. Eliberarea lui reprezinta primul pas pentru a afla daca proiectul imobiliar pe care ti l-ai propus poate fi implementat, si sub ce conditii. 

Ce se intampla daca nu respecti RLU?

Ce se intampla daca nu respecti prevederile Regulamentului Urbanistic Local? De exemplu, daca un proprietar construieste o casa cu un regim de inaltime mai mare decat permite RLU, insemna ca depaseste inaltimea maxima admisa in zona. Autoritatile pot aplica amenzi, pot cere oprirea lucrarilor si demolarea lor, cu asumarea tuturor daunelor materiale de catre proprietar. 

De aceea, obtinerea Certificatului de Urbanism pentru informare este un pas important atunci cand ne dorim sa construim. Dupa obtinerea Certificatului de Urbanism de informare, urmeaza procesul de obtinere a autorizatiei de construire. 

Diferenta Certificat Urbanism eliberare autorizatie si informare

Certificatul de Urbanism de informare si Certificatul de Urbanism pentru eliberarea autorizatiei reprezinta doua acte care au scopuri diferite si nu trebuie confundate. Ambele certificate sunt necesare la ridicarea unei constructii si se pot solicita de catre autoritati. 

Certificatul de Urbanism de informare se elibereaza pentru terenuri, avand rolul sa furnizeze solicitantului informatii generale, preliminare cu privire la posibilitatile de construire pe teren. Certificatul de Urbanism eliberat pentru obtinerea autorizatiei are rolul de a furniza informatii necesare la construirea unui proiect vizat, propus, conform regulamentelor si standardelor locale. De regula, informatiile cuprinse in Certificatul de Urbanism pentru eliberarea autorizatiei includ specificatii si detalii tehnice si lista cu documentatia necesara pentru obtinerea autorizatiei. Lista cu acte este specifica si relevanta fiecarui proiect propus in parte. 

Actele pentru eliberare Certificat Urbanism informare

Precizam ca lista de mai jos este strict orientativa. Autoritatile pot solicita si alte documente necesare pentru a putea elibera Certificatul de Urbanism de informare. Autoritatile care se ocupa de eliberare sunt singurele in masura sa comunice cu exactitate lista cu documente necesare. 

Cat dureaza eliberarea Certificatului de Urbanism pentru informare?

Durata eliberarii Certificatului de urbanism de informare poate varia in functie de fiecare zona in parte. In medie, luand in calcul experientele clientilor nostri din Bucuresti, orasul unde activam cu serviciul de obtinere a Certificatelor de Urbanism, dureaza in medie 30 de zile eliberarea documentului. 

Bineinteles, timpul de asteptare este estimativ, poate fi mai scurt sau se poate prelungi pana la cateva saptamani. In general, eliberarea certificatului este un proces relativ rapid. Cel mai corect si recomandat este ca solicitarea informatiilor privind durata de eliberare sa se adreseze autoritatilor competente

Model Certificat de Urbanism pentru informare

Cum te putem ajuta noi?

In functie de zona din care face parte proprietatea ta, te putem ajuta cu / la obtinere Certificat de Urbanism pentru informare.

Proprietatea mea apartine judetului Bucuresti

1. SERVICIU OBTINERE CERTIFICAT DE INFORMARE

Proprietatea ta apartine orasului Bucuresti? Completeaza campurile si trimite-ne solicitarea pentru obtinerea Certificatului de Urbanism de informare. Ne vom ocupa de proces, de la A la Z. 

In ce consta serviciul nostru?

*** serviciul consta in pregatirea documentatiei necesare, pregatirea dosarului complet, depunerea dosarului la primarie / autoritatea competenta, ridicarea Certificatului de Urbanism de informare


2. VREAU SA MA AJUTATI CU ACTELE NECESARE

*** serviciul consta doar in obtinerea documentelor necesare

  1. Intra pe pagina de serviciu obtinere Plan cadastral online 
  2. Completeaza campurile libere
  3. Solicita serviciile de care ai nevoie, din lista disponibila la rubrica PLAN
  4. Consulta si cele doua servicii de la rubrica OBTINE SUPLIMENTAR

Proprietatea mea apartine altui judet

SERVICIU OBTINERE ACTE NECESARE

Te putem ajuta cu obtinerea urmatoarelor documente necesare pentru eliberarea Certificatului de Urbanism de informare:

Ce trebuie sa faci?

  1. Intra pe pagina de serviciu obtinere Plan cadastral online 
  2. Completeaza campurile libere
  3. Solicita serviciile de care ai nevoie, din lista disponibila la rubrica PLAN
  4. Consulta si cele doua servicii de la rubrica OBTINE SUPLIMENTAR

Ce faci dupa ce obtii Certificatul de Urbanism de informare?

Dupa ce ai obtinut Certificatul de Urbanism necesar pentru informare urmeaza procesul de obtinere a autorizatiei. Va trebui sa incepi prin a solicita eliberarea Certificatului de Urbanism in scopul obtinerii Autorizatiei. Cu acest serviciu te putem ajuta noi, daca proprietatea face parte din Judetul Bucuresti. 

Mai departe, te poti informa despre procesul de obtinere a autorizatiei de construire de la echipa Expertiza MLPAT Cadastru. Iti uram mult succes in desfasurarea proiectului tau imobiliar. Pe noi , ne poti contacta pentru orice intrebare la numarul 0733.479.973