Certificat Urbanism Bucuresti

Bucuresti, Bd. Unirii 64-66, bl. K3, sc.2, ap.47, Sector 3

  contact@certificat-urbanism-bucuresti.ro

Bucuresti, Bd. Unirii 64-66, bl. K3, sc.2

Schimbare de destinatie imobil

Vrei sa faci schimbare de destinatie imobil sau sa schimbi functionalitatea unei incaperi din proprietatea ta? Procedura poate presupune mai multe etape, in functie de particularitatile proiectului de schimbare de destinatie, dar si de tipul proprietatii, locatie, reglementari locale si alti factori importanti.

Am punctat mai multe aspecte ce te pot interesa in ceea ce priveste schimbarea de destinatie in imobil. Cand este nevoie de autorizatie ca sa schimbi functionalitatea imobillului? Cum se face actualizarea cadastrului cu noua schimbare de destinatie? In ce consta procedura? In ce situatii nu se solicita autorizatie la schimbarea de destinatie?

Informatiile sunt furnizate pe baza experientelor clientilor nostri si a situatiilor intalnite, situatii in care te poti regasi. Mentionam insa ca procedurile de schimbare de destinatie pot fi diferite in functie de caz. Autoritarile competente sunt in masura sa te informeze cu exactitate cu privire la procedura de schimbare de destinatie pe care trebuie sa o urmezi.

Ce presupune schimbarea destinatiei unui imobil?

Schimbarea destinatiei unui imobil / incaperi din imobil presupune modificarea utilizarii proprietatii respective si a modului in care aceasta este folosita. De exemplu, un dormitor transformat in living, un pod transformat in mansarda, un apartament in cabinet medical, o casa transformata in spatiu comercial. In functie de tematica, schimbarea de destinatie poate necesita mai multe reformari, inclusiv redecorare, remobilare, lucrari de renovare, circuite de instalatii electrice si sanitare, modificari de compartimentare, extinderi, demolari etc. Autorizatia pentru schimbarea de destinatie poate fi necesara in functie de lucrarile pe care trebuie sa le efectuezi pentru noua destinatie a imobilului. 

Cand e necesara schimbarea destinatiei unui imobil

Procedura de schimbare de destinatie trebuie urmata odata ce se doreste ca spatiul sa aiba o noua utilizare decat cea actuala. Proprietarii trebuie sa puna la dispozitie actele solicitate si sa respecte procedurile conform legilor. Astfel se asigura ca noua destinatie se efectueaza legal, sigur si in conformitate cu reglementarile stabilite. In acest fel, noua destinatie figureaza si la nivelul documentatiilor proprietatii si nu iti va face probleme in alte situatii, la vanzarea imobilului etc. 

Schimbare de destinatie fara autorizatie construire, conform art. 11 Legea 50/1991

Nu in toate situatiile ai nevoie de obtinerea autorizatiei pentru schimbarea de destinatie. In legea 50/1991, art.11 – lucrari ce se pot efectua fara autorizatie – este specificat la pct. o) ca in cazul in care nu sunt necesare lucrari de construire sau de desfiintare ce necesita autorizatie, schimbarea de destinatie poate fi efectuata fara obtinerea ei. 

Am luat ca exemplu situatia unuia dintre clientii nostri cu proprietatea in Sector 6, Bucuresti. Proprietarul detine un apartament caruia a dorit sa ii schimbe functiunea, din rezistential in comercial, fiind necesare modificari interioare de compartimentare nestructurala in apartament. Modificarile au constat in montarea unor pereti din materiale usoare, gips-carton, in doua dintre camere.

Tot in cuprinsul legii 50/1991 art.11, este specificat la pct.n. ca modificarile de compartimentare nestructurala, realizata din materiale usoare nu necesita autorizatie de construire. Pentru a face schimbare de destinatie, proprietarul nu a avut nevoie de obtinerea autorizatiei, iar procedura necesara a constat in eliberarea unui Certificat de Urbanism in care a fost specificat faptul ca „nu este necesara emiterea autorizatiei de construire pentru lucrarile solicitate”. 

In Certificatul de Urbanism au fost solicitate doua documente necesare la schimbarea de destinatie (fara autorizatie) si anume:

– acordul detinatorului dreptului de ipoteca

– acordul asociatiei de proprietari, cu acceptul proprietarilor direct afectati cu care se invecineaza, pe plan orizontal si vertical, spatiul supus schimbarii.

Cand poti avea nevoie de autorizatie de construire pentru schimbare destinatie imobil?

La schimbare de destinatie, poti avea nevoie de autorizatie de construire atunci cand sunt necesare lucrari ce se efectueaza in baza obtinerii autorizatiei, conform legii. 

Exemple de astfel de lucrari pot fi:

Iti recomandam sa iei legatura cu autoritatea locala competenta (de regula primaria) pentru a te informa daca ai nevoie de autorizatie pentru lucrarile pe care le efectuezi. 

Actualizarea cadastrului cu noua schimbare de destinatie

Noua destinatie a spatiului trebuie sa fie actualizata in releveul cadastral la OCPI. Pentru serviciile unui expert cadastrist autorizat in Bucuresti si Ilfov, poti apela la echipa Cadastru Bucuresti Ilfov. 

Actualizarea cadastrului in cazul schimbarii de destinatie se face la OCPI de catre expertul cadastrist autorizat care va depune o serie de acte necesare, solicitate de institutie. Daca au fost efectuate modificari de compartimentare in proprietate, sunt necesare noi masuratori pentru intocmirea relevelului cadastral / schitei cadastrale cu suprafetele rezultate. 

Acte necesare schimbare destinatie imobil OCPI

Lista cu acte necesare schimbare destinatie este orientativa si poate sa difere de la caz la caz. De regula, aceste documente sunt frecvent solicitate, insa in functie de situatie lista poate sa difere usor. 

– Aviz schimbare destinatie

– Declaratie notariala

– Extras de Carte Funciara

– Releveu situatie existenta, intocmit de expertul cadastrist al echipei

– Releveu initial – copie

– Acte de proprietate – copie

– C.I proprietari – copie

Expertul cadastrist al echipei Cadastru Bucuresti Ilfov iti va spune exact care sunt documentele de care are nevoie pentru depunerea dosarului la OCPI in functie de situatia in care te afli. 

Cum te putem ajuta noi?

Vrei sa faci schimbare de destinatie in imobil si trebuie sa obtii Certificatul de Urbanism? In Bucuresti ne ocupam de serviciul complet de obtinere a Certificatului de Urbanism ce consta in pregatirea documentatiei necesare, pregarirea dosarului, depunerea lui si ridicarea Certificatului de Urbanism. Ne poti contacta la numarul 0733 479 973

error: Alerta: Este interzisa copierea continutului. Ne rezervam dreptul de a actiona conform legii in vigoare.